Tüp Bebek ve İnfertilite Tedavisi

Kısırlık veya infertilite, kadınlarda ve erkeklerde tıbbi nedenlerle çocuk sahibi olamama durumu. Tıpta kısırlık "herhangi bir korunma olmaksızın, düzenli cinsel ilişkiye rağmen bir yıl içerisinde çocuk sahibi olunamaması" şeklinde tanımlanır. Kısırlık sorunu erkek ve kadında eşit oranlarda görülür.

Tüp bebek tedavi süreci kadın ve erkeğin oldukça güçlük yaşadığı zorlu bir süreçtir. Basit şekliyle tarifini yapmak gerekirse  kadın ve erkeğe ait üreme hücrelerinin vücut dışı koşullarda döllenme işlemi denebilir.

Tüp bebek tedavisinde erkek ve kadın üreme hücreleri vücut sıcaklığındaki, uygun bir ortamda 48 saat bekletilir. Bu sürede elde edilen yumurtaların yaklaşık yarısında döllenme oluşur. Bu döllenmiş yumurtalar yani embriyo (cenin) son hedef olan kadın rahmine yerleştirilir ve bu şekilde gebelik sağlanır.Fakat bu süreçte kadın ve erkek psikolojik açıdan oldukça yorucu bir süreç geçirirler. Daha öncesinde normal gebelik için uğraşan çift tüp bebek aşamasına geldiğinde yorgun ve endişelidir.

Kısırlık tedavisinde kullanılan en etkin yöntemlerden biride Tüp Bebek TedavisidirTüp bebek uygulamalarında başarı oranları yüksek olmakla birlikte tedavi süreci hem erkek hemde kadın için psikolojik açıdan oldukça yıpratıcıdır.  Kişilerde tükenmişlik, yetersizlik, öfke, kaygı, değersizlik, stres gibi durumlar gözlemlenirken. Çift arasında tartışma, cinsel sorunlar gibi durumlara yol açabilmektedir. Tüm yaşananlara bağlı ortaya çıkan yoğun stres tüp bebek ve infertilite tedavisinde olumsuz etkilemektedir. Bu süreçte psikolojik destek almak oldukça yarar sağlamaktadır. Tedavinin gidişini olumlu etkilemesinin yanı sıra çiftin ve bireylerin bu süreçte zarar görmesini önler.

Tüp bebek süreci içerisindeyseniz ya da bu sürece yeni adım atacaksanız ve İzmir ya da çevresinde yaşıyor iseniz bu süreçte en yakınınızda ki bir uzmandan psikolojik olarak destek almanız bu süreci daha rahat atlatmanıza ve yönetmenize yarayacaktır.